ВКЛ / ВЫКЛ: ИЗОБРАЖЕНИЯ: ШРИФТ: A A A ФОН: Ц Ц Ц Ц
Павлодар облысының білім беру басқармасы, Ақтоғай ауданы білім беру бөлімінің "Қараоба жалпы орта білім беру мектебі" КММ
КГУ "Караобинская средняя общеобразовательная школа" отдела образования Актогайского района, управления образования Павлодарской области
Қараоба а.
+7 (718) 414 00 79
karaoba.aktogay@aktogay.edu.kz

Павлодар облысының білім беру басқармасы, Ақтоғай ауданы білім беру бөлімінің "Қараоба жалпы орта білім беру мектебі" КММ
КГУ "Караобинская средняя общеобразовательная школа" отдела образования Актогайского района, управления образования Павлодарской области

МЕНЮ

Біз сіздермен сәлемдесуге
қуаныштымыз мектебіміздің ресми сайтында!

Сайт біздің қалай екенімізді білгісі келетіндердің
барлығына арналған оқу орны.

Бөлімге өтіңіз
16
Мамыр
2025

Ұлттық құндылықтар

Халық ойындары – қазақ халқының ерте заманнан қалыптасқан дәстүрлі ойын — сауықтарының бір түрі. Оның бастауы алғашқы қауымдық қоғамда шыққан. Халық ойындары негізінде әр халық түрлі – түрлі жаттығулар жасау жолымен дене шынықтыру ісінің негізін салды. Бертін келе шынайы спорт ойындарының шығуына түрткі болды. Оның адам денсаулығын жақсартуда пайдалы аса күшті екені баршаға аян. Балалар тек ойнап қана қоймайды, сонымен бірге ойлайды, аңғарады, көп нәрсені білуге, зерттеуге талпынады. Яғни, қазіргі заман ағымына қарай белсене қатысады. Халық ойындары балаларға тәрбиелік мәнімен, дене бітімінің әсем де сымбатты болып бітуге пайдасы зор. Бір-ақ мысал ретінде: «Қуыр-қуыр, қуырмаш» ойыны балалардың саусақ маторикасын дамытуға, тіл байлығын жетілдіруге, көңілін көтеруге қолдануға болады. Балаларды қазақ халқының ұлттық ойындарымен ойната отырып жан-жақты тәрбиелейміз.

Ойынды ойнау барысында балалардың жас ерекшілігі ескеріледі. Әр түрлі ойынның өтілу барысында, оның ережесін сақтап, яғни 3 кезеңнен тұратынын ескеруіміз керек:

  • ойынды өткізер алдындағы дайындық жұмыс;
  • ойынның басталуы мен ойналу барысы;
  • ойынның аяқталуы.

Ұлттық ойын ойнатудың негізгі мақсаты :

  • балалардың денсаулығын нығайту;
  • денені шынықтыру;
  • мәдениетін қалыптастыру;
  • өзін-өзі тәрбиелеу, өзін-өзі жетілдіру.
  • ойынды ойнату мен үйретудің міндеттері:
  • қажетті дене қозғалыс дағдыларын, танымдық-қозғалыс белсенділігін арттыру;
  • қалыптастыратын дене жаттығуларының негізгі түрлерімен балаларды таныстыру;
  • денсаулықты нығайтуға бағытталған қозғалыс әрекеттерімен дене жаттығуларының негізгі түрлерін балаларға меңгерту;
  • қызығушылығын қалыптастырып дамыту;
  • ойынға қойылатын әдістемелік талаптар:
  • ойынның мақсатын нақты анықтап керекті көрнекіліктер мен материалдарды алдын-ала дайындап, оңтайлы жерге қою.
  • ойынға кірісер алдында оның жүргізілу тәртібін балаларға әбден түсіндіру.
  • ойынға балалардың түгел қатысуын қамтамасыз ету.
  • ойын үстінде шешім қабылдай білуіне, ойлана білуіне жетелеу.
  • ойын түрлерін бағдарламаға сай іріктеп алу.
  • ойынды баланың жас ерекшелігіне қарай түрлендіріп пайдалану.
  • қарапайым ойыннан қиын ойынға көшу.
  • міндетті түрде ойынның қорытындысын жариялау қажет.

 

Ұлттық ойындардың маңыздылығы

Ойын балаларының қызметіндегі психикалық процесті (сезіну, қабылдау, ойлау, елестету, ес, ықыласын, тілін) белсендіреді. Ойын ерікті түрде құрылады.

Ойын шығармашылық қабілетті дамыту үшін барынша мүмкін жағдай жасайды.

Ойын барысында балалар қанағаттанарлық, қуаныш алады. Ойын кез келген оқу материалын еліктіретіндей, қызықтыратындай жағдайға әкелуге көмектеседі.

Сабақ барысында немесе сабақтан тыс кезде баланы ұлттық ойын арқылы өмірге тәрбиелеу үздіксіз процестің жалғасы. Халықтың ұлттық ойындары - жас ұрпақтың қалыптасып өсіп-өнуіне әсер ететін факторлардың бірі және дәстүрлі мәдениетіміздің бір бағыты. Ойын - дене қозғалысы, шыныққан денесінің шеберлігі, көңіл көтеру, дем алу, бас қосып бірлесіп әдет-ғұрыпты жалғастыруға үндесу. Мектеп оқушыларына дене күшін, қозғалыс дағдыларын дамытуға байланысты ұлттық ойындар түрлері физиологиялық, психологиялық тұрғыдан қазіргі заман талабына сай ары қарай дамытуды қажет етеді. Мектепте оқушыларға ұлттық ойындардың құндылығын насихаттаумен қатар, оларды қолданудың озық тәжірибелерін жинақтау және дамыту керек. Ұлттық ойындар екі топқа бөлінеді, спорттық және ақыл ойға арналған ойындар болып. Спорттық ойындарға: кыз қуу, кокпар, ақсүйек, арқан тартыс т. б жатса, ақыл ойға арналған ойындарға тоғызқұмалақ, асық ойындары жатады. Ұлттық ойындарға мына ойын түрлері жатады: «Тоғызқұмалақ», «Бәйге», «Асық», «Ақсүйек», «Арқан тарту», «Қыз қуу», «Көкпар», «Күміс алу», «жамбы ату». Бұл ойындар баланың еңбекке деген қарым - қатынасы мен ойлау қабілеттерін арттырады және баланы шымыр да епті, зерек те алғыр, тапқыр да парасатты болып өсуге тәрбиелейді.Ұлтымыздың асыл қазынасы болған ұлттық ойындарымызды жоғалтып алмай, ұрпақтан - ұрпаққа жетуін насихаттау, халқымыздың, баршамыздың міндетіміз деп білейік. Қазақтың ұлттық ойындарын дене тәрбиесі сабағында жоспарға енгізу арқылы өткізу жас буынды тәрбиелеуде теңдесі жоқ әдіс десек болады. Әр сабақ сайын ұлттық ойынның үш-төрт түрін алып, солардың ойнау тәсілін үйретіп отырса, жетілдірсе, қайталау арқылы пысықтап отырса, әрбір бала жадында сақтайды да, оны ойнай біледі. Алдымен ұлттық ойындарды мазмұны мен күрделілігіне байланысты және балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, төменгі, орта және жоғарғы сынып оқушылары ойнайтын ойындар деп бөліп алу керек. Мысалы, орта сынып оқушыларына эстафеталық қозғалыс ойындарын ұйымдастыруға болады. Көп қозғалыс пен күшті талап ететін де ұлттық ойын түрлері бар, соларды әр дене шынықтыру пәнінде қолдану балалардың шымыр да ширақ боп өсуіне әсер етеді. 

Қорыта айтқанда, қазақтың ұлттық ойындары - баланың зерек те ақылды, шымыр да ширақ боп өсуінің басты құралы. Оны оқыту процесінде қолдану - тиімді əдіс. Ойын балалар өмірінің нәрі, яғни оның рухани жетілуі мен табиғи өсуінің қажетті алғы шарты және халықтың салтын үйренуде, табиғат құбылыстарын тануда олардың көру, есту, сезу қабілеттерін, зейінділік пен тапқырлықтарын дамытады. Ойын арқылы балалар қоғамдық тәжірибені меңгереді, өзінің психологиялық ерекшеліктерін қалыптастырады. Ойнау процесінде сөйлесу қарым-қатынасы үлкен рөл атқарады. Сөйлесе жүріп, балалар өзара пікірлесіп, әсер алысады. Ойын баласының жан-жақты дамуын көздейтін, оның тілін жаттықтыратын, қимыл-қозғалысын

жетілдіретін, белсенділігін арттыратын, басқа адамдармен қарым-қатынасын реттеп, құрдастарымен ұйымшылдығын арттыруға негіз бола алады.

Халқымыздың тарихи-мәдени мұраларының түрлері өте көп. Солардың қай-қайсы да адам игілігіне қызмет етуге бағытталған. Сондай аса құнды мәдени игіліктердің бірі – ұлттық ойындар болып табылады. Қазақтың ұлттық ойындары ерлікті, өжеттілікті, батылдылықты, дененің шынығуын қажет етеді. «Асық ату», «Түйілген орамал», «Қыз қуу», «Ұшты-ұшты», «Соқыртеке», «Түйе мен бота», «Арқан тарту» т.б. ұлттық ойындар баланың сөздік қорын молайтуға, өмір тәжірибесін кеңейту, ептілік қабілеттерін жетілдіруге өз әсерін тигізеді. Ұлттық ойындардың мектеп жасына дейінгі балаларға лайықтары «Көкпар», «Орамал алу», «Тақия жасыру», «Алтын қақпа», «Ақ серек-Көк серек», «Айгөлек», «Ақ сандық – Көк сандық», «Ақ сүйек», «Теңге алу» т.б.

Ұлттық ойын баланың дамып жетілуіне, адамгершілік қасиеттерінің артуына, психикасына да тигізетін әсері мол. Шындығына келсек, адамның өмір сүруінде қазақтың ұлттық ойындарының атқаратын маңызы ерекше. Басқаны былай қойғанда, әр ұлттық ойын оған қатысушыны өмір сүруге бейімдеп ғана қоймай, қиындықтан қорықпай, қарсы тұра білуге үйретеді. Мысалы, бір ойын шеберлік пен ептілікке, енді бір ойын талғампаздыққа, ал енді бір ойын қиын-қыстау кезеңде тез шешім қабылдап, оңтайлы жол таба білуге баулиды. Оның үстіне ұлттық ойындардан спорт пен патриоттық тәрбие айқын аңғарылады. Мұның өзі қазақтың ұлттық ойындарының бала тәрбиесінде маңызы зор екеніндігін дәлелдейді.

Балаларға рухани - адамгершілік тәрбие берудегі ұлттық ойындардың маңызы

Дана халқымыз, данышпан халқымыз бала тәрбиесіне үлкен мән берген. Елдің, халықтың болашағы бала тәрбиесін өте маңызды екенін түсіне отыра, балаға жан-жақты рухани жан-дүниесі таза болсын деп адамдыққа үйреткен. Жас бала жас шыбық секілді, қалай исең солай майысады, қалай айтсаң солай көнеді. Жаңадан нәрестелі болған екі жас қарияның алдына келіп: - Баламызға тәрбие берсеңіз деп едік, - дейді. Сонда кемеңгер: - Сәбилеріңнің туғанына қанша болды?» - деп сұрайды.

 

Ойын түрлері:

  1. «Асық ату» - Қазақ халқының ұлттық ойындарының бірі.

Ұлттық ойындары көбінесе әр халықтың әлеуметтік-экономикалық жағдайларына, шаруашылың мүмкіншіліктеріне байланысты қалыптасқан. Қазақ халқының ұлттық ойындарының көбі табиғи заттармен ойнауға негізделген. Шаруашылығы мал шаруашылығына негізделгендіктен қазақ халқының ұлт ойындары да осыған икемделеді. Әсіресе, қойды көп өсіргендіктен, балалар ойынының көбі қой асығымен байланысты болып келеді. Сондықтан асық ойындары ұлт ойындарының ішіндегі арыдан келе жатқан көнелерінің бірі болып табылады. Асық ойыны баланың жастайынан жүйке жүйелерін шыңдап, оларды дәлдікке, ұстамдылыққа, байсалдылыққа тәрбиелейді. Мұндай қасиеті болмаса, адамда төзімділік, шыдамдылық та болмайды. Ондай қасиеттері болмаса, адам ойында да, өмірде де көздеген мақсатынан шыға бермейді. Бұл ойынның еңбектеген баладан, еңкейген кәріге дейін ойнайтын түрлері болған.

 

 

16
Мамыр
2025

Тақырыбы: Денсаулық күту жолдары

 

"Денсаулық жолы" - соңғы кездері ол үлкен танымалдылыққа ие болды. Және бұл кездейсоқ емес деп ойлаймын.

Біріншіден, ол сауықтыру жұмыстарында жақсы көмекші (жалпақ табанның алдын алу).

Екіншіден, оны балабақшада ғана емес, үйде де қолдануға болады.

Үшінші, оны өз қолыңызбен жасауға болады.

Балабақшадағы "Сауықтыру жолы" балалардың аяқтарына әр түрлі әсер етуге арналған. Өздеріңіз білетіндей, оларда көптеген белсенді нүктелер бар, оларды ынталандыру ағзадағы әртүрлі процестердің өтуіне, сондай-ақ органдар мен жүйелердің жұмысына оң әсер етуге мүмкіндік береді. Тиісінше, дененің осы бөлігінің сауықтыру массаждары қанайналым процестерін және ішкі зат алмасуды оңтайландырады, сонымен қатар бұл әсер иммунитетті жақсартуға және ағзаның қорғаныс қабілетін белсендіруге көмектеседі, сонымен қатар физикалық немесе психикалық стресстен кейін пайда болған шаршауды басады және өнімділікті қалпына келтіруге көмектеседі. .

Аяққа үнемі массаж жасау баланың денсаулығын жақсартуға күнделікті және қиындықсыз көмектеседі. Ал сауықтыру жолы бұл процесті пайдалы ғана емес, сонымен қатар өте қызықты етуге мүмкіндік береді.

"Сауықтыру жолы" балабақша тобында да, серуендеуге арналған аумақта да ұйымдастырылуы мүмкін. Жыл сайын жаз мезгілінде біз серуендеуге арналған "Сауықтыру жолын" жасаймыз.

Біз өз қолымызбен жолды әртүрлі толтырғыштары бар жәшіктер түрінде жасадық. Толтырғыш заттар ретінде қолдың астына түскен әр түрлі ұсақ-түйектер пайдаланылды. Олардың рөлін құм, ағаш таяқшалар, малтатастар мен малтатастар, түймелер, губкалар, конструктор, конустар және т.б. Дизайн балаларға үнемі қол жетімді, сондықтан олар осындай тілек пайда болғаннан кейін жүре алады.

Әр жаз сайын біздің мектеп жасына дейінгі балалар жаяу жүргіншілер жолында, шөптер мен құмдарда жалаңаяқ жүруге қуанышты.

 Жол бойымен жүру баяу қарқынмен жүзеге асырылады, балалар бірінен соң бірі ұсақ-түйек қадамдармен жүреді, бірте-бірте сектордан секторға ауысады, аяқтарымен әртүрлі беттерді сезінеді. Жолдағы сабақтарда біз "Алып", "Ергежейлі", "Бақа" сияқты әр түрлі көңілді жаттығуларды орындаймыз, сөздік сүйемелдеу ойындарын қолданамыз. Дене жаттығулары "Жануарлар ізі", "Жаңбырдан кейін".

Сауықтыру жолымен серуендеу аяқталғаннан кейін біз аяқты сумен шайамыз.

Бұл дизайн балалар үшін өте пайдалы, өйткені бұл алдын-алу құралы ғана емес, сонымен қатар жалпақ табанды емдеудің керемет нұсқасы болып табылады. Осының арқасында балалардың денсаулығы шынымен де айтарлықтай жақсарады.

Мектепке дейінгі мекемелерде сауықтыру жолдарын пайдалану тәжірибесі көрсеткендей, оларды қолдану кезеңінде мұғалімдер тәрбиеленушілердің аурушаңдық деңгейін айтарлықтай төмендете алды. Балалар бой мен салмақ көрсеткіштерінің оң динамикасын көрсетеді, оларда дұрыс қалып қалыптасады. Бұл ретте тірек-қимыл аппараты бұзылған балаларда айтарлықтай жақсартулар тіркеледі. Балалар осындай сауықтыру жолдарымен, әсіресе таза ауада айналысуға белсенді ниет білдіреді. Осындай іс-шаралар аясында жалпы эмоционалды және психикалық жағдайдың айтарлықтай жақсаруы байқалады.

 

17
Қаңтар
2025

2024-2025 оқу жылына арналған "Айгөлек" шағын орталығының консультациялық пунктінің жұмыс жоспары

WhatsApp Image 2025 01 17 at 09.17.13

16
Қаңтар
2025

Дәрумендердің пайдасы

 

Күз-қыс мезгілінде дәрігерлер көбірек витамин ішуге кеңес береді. Себебі күн, табиғи өнімдер және балғын жеміс-жидек қоры аз. Ал жаз – көптеген қоректік дәрумені бар жемістер, көкөністер мен жидектерден табиғи дәрумен алатын маусым. Біздің ағзамыз тек D дәруменінің өзін көп мөлшерде алады. Осы орайда жаз мезгілінде қосымша дәрумен қабылдау қажет пе?

D дәрумені

Адамдар D дәруменін күн сәулесінің ағзаға әсер етуінен алады. Осыған байланысты көпшілік жаз мезгілінде D дәруменін қосымша пайдаланып керегі жоқ деген пікірде. Десе де, бұл – қате пікір. Бұл дәруменді физиологиялық мөлшерде синтездеу үшін адам аптасына кемінде екі рет шамамен 10:00-ден 15:00-ге дейін күн астында болуы керек. Дегенмен, барлығының жұмыс кестесі бұған сәйкес келмейді.

Тағы бір ескеретіні: теріңіз күнге күйген кезде, D дәруменін синтездеу процесі төмендейді.

Сіз D дәруменін қолжетімді өнімдер санатынан таба аласыз: лосось, балық майы, майшабақ, қаймақ, жұмыртқаның сарысы, ірімшік, сиыр еті. 100 г үшін ең көп бірлік лосось пен балық майына шамамен 600-1000 ME келеді.

D дәруменін дұрыс деңгейде ағзада ұстау тек суық мезгілде ғана емес, үнемі қажет. Ересектер үшін профилактикалық доза — тәулігіне 1000-2000 бірлік, ал балалар үшін – 600 бірлік. Жетіспеушілік кезінде ағзадағы фосфор мен кальций алмасуы бұзылуы мүмкін, сонымен қатар D дәрумені иммундық, жүрек-тамыр және бұлшықет жүйесіне әсер етеді. Одан бөлек тірек-қимыл жүйесі үшін маңызды.

 

С дәрумені

Адам ағзасының С дәруменін көп мөлшерде жинауға мүмкіндігі жоқ. Сондықтан күнделікті рационға қымыздық, шпинат, итмұрын, киви, қоңыр бұрыш, қызанақ, баклажан, гуава, алма, апельсин, помело, шабдалы, өрік сынды С дәруменіне бай тағамдарды қосу керек.

С витаминінің тепе-теңдігін сақтау үшін бірнеше қарапайым ережені есте ұстау қажет. Біріншіден, теңдестірілген тамақтану. Екіншіден, жемістер мен көкөністерді жеу. Сонымен қатар термо өңдеуден кейін С дәрумені ыдырайтынын есте ұстаған жөн, сондықтан көкөністер мен жемістерді шикі түрінде пайдаланған дұрыс.

Дәрігердің кеңесінсіз С витаминін дәрі-дәрмек түрінде қабылдауға болмайды. Бақылаусыз қабылдаудың салдары қайғылы болуы мүмкін. Соның ішінде уролития, аллергиялық реакциялар, іштің ауыруына ұшырау қаупі бар.

Таза аскорбин қышқылынан басқа, С дәруменінің басқа түрлері бар. Мысалы, натрий аскорбаты, кальций аскорбаты, липосомалық С дәрумені, витаминді жақсы сіңіруге көмектесетін май қышқылдары бар. Жүргізілген зерттеулер С дәруменінің қай түрі ағзаға жақсы сіңеді деген сұраққа нақты жауап бермейді. Бірақ таза аскорбин қышқылының негізгі жетіспеушілігі дәл анықталды.

Жазда С витаминінің деңгейін бақылау қажет. Өйткені бұл теріні сыртқы агрессивті әсерлерден қорғайтын заттардың өндірісін ынталандыруға көмектеседі.

 

Е дәрумені

Бұл витаминнің негізгі пайдасы – дене жасушаларын қартаюдан қорғау, қабыну процестерін азайту, бас терісінің қан айналымын жақсарту, бұл өз кезегінде шаштың түсуіне жол бермейді және сынғыш, әлсіреген шашты нығайтады.

Жазда Е дәрумені бізге өте қажет, өйткені тері мен шаш ультракүлгін сәулелердің әсеріне ұшырайды. Жағажайдағы демалыс біз үшін күн сәулесіне күю, теңізде немесе бассейнде шомылумен байланысты. Тері үшін бұл стресс. Е дәруменіне бай тағамдарды диетаға енгізу, әрине, ағзаға профилактикалық әсер етеді, бірақ Е дәрумені негізіндегі косметиканы да қолданған жөн.

С дәрумені сияқты, дәрі-дәрмек түрінде Е дәруменін өздігінен қабылдау қауіпті. Расталған жетіспеушілік немесе сирек генетикалық ауытқулар болған жағдайда ғана қажет. Сонда да, қолдану мөлшері мен формасын емдеуші дәрігер анықтайды.

 

А дәрумені

А дәрумені немесе ретинол безеуді, қабынуды емдеуде тиімді, терінің жұмсақтығына жауап береді және әжімнің ерте пайда болуынан қорғайды. Неліктен бұл дәрумен жазда қажет?

А дәрумені коллаген өндірісін ынталандыру процесіне, эпидермис жасушаларын өндіруге және жаңартуға қатысады, теріні ылғалдандырады. Жазда бұл күннен қорғайтын кремдерді жиі қолдану, терінің құрғауы мен қабыршақтануының пайда болуына байланысты маңызды.

А дәруменіне бай тағамдарды (сәбіз, асқабақ, лосось, бауыр, тәтті картоп, шпинат, брокколи) үнемі тұтынатындар оның тапшылығына тап болмайды. Сіз қан анализін тапсыру арқылы оның деңгейін тексере аласыз.

А дәруменіне қажеттілік каротиноидтарды А дәруменінің белсенді түріне айналдыруға қатысатын ферменттің дұрыс жұмыс істеуіне байланысты. Егер процесс дұрыс жүрсе, тағамнан алынған витаминнің мөлшері жеткілікті болады, бірақ егер бұзылулар болса, синтез жылдамдығы төмендейді. Бұл жағдайда анализдерден өту керек.

дәрумен

 

 

 

Медбике: Мержоева И.П.

16
Қаңтар
2025

Баланының балабақшаға бейімделеуі

Бейімделу дегеніміз не және оның қандай түрлері болады Баланы балабақшаға бергенде ол үшін үлкен трагедия болады, өйткені оның бүкіл өмірі күрт өзгереді. Оған жаңа ортаға бейімделу үшін уақыт қажет болады. Балабақшаға бейімделу дегеніміз не? Бұл дағдылану, балаға беймәлім әрі әдеттен тыс жаңа ортаға бейімделуі. Балабақшаға бейімделу кезеңі қанша уақытқа созылады? Әр балада бейімделу әртүрлі жүреді. Осы кезеңінің ұзақтығына байланысты бейімделудің үш түрі болады:

жеңіл бейімделу – 10-15 күн;

 орташа – шамамен бір ай

; ауыр – 2-6 ай.

 Балабақшаға бейімделу қалай жүреді? Бала балабақшаға бара бастағанда айтарлықтай психикалық күйзелісті бастан кешіреді әрі беймазалық деңгейі жоғарылайды. "Баланың балабақшадағы әлеуметтік бейімделуіндегі қиындықтар: факторларды зерттеу" атты мақала авторларының түсіндіруінше, эмоциялық жағдай бұзылады, бұл ақылға қонымсыз мінез-құлық реакциялардың тууына әкеп соқтырады. Баланың көңіл-күйі бұзылады, ойнауға және сөйлесуге деген құштарлығы төмендейді немесе жоғалады, ұйқысы мен тәбеті нашарлайды.  

Бейімделу кезеңінде бала әлсіз болады. Сыни ойлау дамымаған, ересектер сияқты сөйлем құрай алмайды, бұған қоса оған нақты не ұнатпайтынын және неге ұнайтынын айта алмайды. Егер оған бірдеңе ұнамаса, ол жай ғана жылай салады немесе айқайлайды

Бейімделу әдетте бір айға созылатынын есте ұстаған жөн. Тәрбиешімен баланың мінез-құлқы, оған не ұнайтыны, жыласа қалай жұбатуға болатыны, оған қалай қараған дұрыссырақ екені туралы сөйлесіңіз.

 2

Новый точечный рисунок

 

Педагог-психолог:  Сейфуллина Г.Б.

5
Наурыз
2024

Ата-аналарға арналған ақыл-кеңес

Балаңызда жалпақ табандық белгісі бар ма? Жалпақ табан деген не?
Жалпақ табан (түйе табан) - адамның бір табанының, не екі бірдей табанының бойлық немесе көлденең үстерінің жалпаюы.

Ата-аналарға арналған ақыл-кеңес. Балаңызда жалпақ табандық белгісі бар ма? Жалпақ табан деген не? Жалпақ табан (түйе табан) - адамның бір табанының, не екі бірдей табанының бойлық немесе көлденең үстерінің жалпаюы. Аяқты басқанда жалпақ табан түгелдей еденге (жерге) тиеді, ал ондай табан ізінде үзеңгірек ойысының белгісі қалмайды. Жалпақ табандық көбіне табанға түсетін салмақ оның бұлшық етінің, сіңірімен сүйегінің төзімділігіне сәйкес келмейтін бала кезінде дамиды, бұған мешел ауруы,бала салмағының тым ауыр болуы т.б. себепші болады.

Жалпақ табандықтың алдын алу үшін дене шынықтырумен және спортпен үзбей айналысудың маңызы өте зор: жүзумен көбірек шұғылданған жөн, ал спорттың аяққа көп салмақ түсіретін түрімен (мысалы ауыр атлетика, жүгіру коньки жарысы т.б) айналыспау керек. Жылы кезде құмда, борпылдақ топырақта жалаңаяқ жүрген пайдалы. Баланың жасына, оның өсіп –жетілуіне табанының жалпаюы сипатына қарай, дәрігер арнаулы гимнастика белгілейді, бала ата-анасының қадағалауымен үйде гимнастикамен айналысуы керек. Аяқтың бұлшық еттері мен сіңірлерін шынықтыратын жаттығуларды да қатар жасаған жөн. Сондай-ақ аяққа жылы бұлау(температурасы 35-36оС) және массаж( сипау, сүрту, ысқылау )жасау керек.

 

© 2025. Все права защищены.